De afgelopen maanden heeft het Skyne team samengewerkt met Rashiq IT Consultants voor de ontwikkeling van hun positionering, merkstrategie en elevator pitch. Het Nederlandse bedrijf in cyber security services besloot om de Midden-Oosten markt te betreden onder de naam Rashiq en benaderde Skyne voor advies. De uitdaging was om een strategische marktbenadering en boodschap te ontwikkelen om aan te sluiten bij de lokale behoeften en gedragingen met daarbij maximaal onderscheidend vermogen van de concurrentie.

Met een kick-off meeting trapten we af om de ambities en behoeften van Rashiq volledig scherp te krijgen. Vervolgens doken we volop in de wereld van cyber security; een hot topic op de agenda van veel organisaties en overheden. Gebaseerd op onze insights besloten we gezamenlijk om voor een vernieuwende marktbenadering te kiezen. Zo wordt cyber security bijvoorbeeld vaak vermarkt door te richten op FUD: fear, uncertainty & doubt. Ook wordt het vaak gezien als niet ‘echt’ of als iets dat jou niet kan overkomen. Wij kwamen met nieuwe manieren om lokale behoeften aan te spreken, naamsbekendheid te creëren en meer vriendelijke services te bieden met een unieke positionering in de Verenigde Arabische Emiraten. Alle bevindingen en strategische keuzes werden doorvertaald in de ontwikkeling van de merkstrategie en elevator pitch.

Sjafruddin D’Mattos, co-founder & CEO: “Mijn eerste meeting met Skyne voelde direct vertrouwd. Hun passie voor het vak straalt ervan af. Hun flexibliteit, vermogen tot co-creatie, andersdenkend zijn en energie waren voor ons bepalend om met Skyne te werken. Wij zijn meer dan tevreden met het resultaat en ons team was direct in staat om de nieuwe elevator pitch in de praktijk te brengen tijdens  ‘The Gulf Congress On Cyber Security’ in Dubai. Dit resulteerde in meerdere leads voor ons bedrijf. We zullen zeker in de toekomst weer samenwerken met Skyne voor de next step …”

Dank aan het team van Rashiq IT Consultants voor hun enthousiasme, toewijding en vertrouwen in Skyne Creative Visonaries!