Rebranding van internationaal juridisch en zakelijk dienstverlener Ince
Ince, of Ince Gordon Dadds zoals oorspronkelijk de bedrijfsnaam was na de fusies van de twee respectievelijke kantoren, is een internationaal juridisch en zakelijk dienstverlener met een rijke geschiedenis die meer dan 150 jaar teruggaat. Ince staat bekend om hun hoge kwaliteit van juridisch en strategisch advies voor hun klanten in Azië, Europa en het Midden-Oosten. Na de fusie van Ince & Co en Gordon Dadds kreeg Skyne de opdracht om het bedrijf te helpen met het rebranding project, waarbij we rekening moesten houden met de historie en het DNA van beide kantoren.
Klant:
Ince Gordon Dadds
Uitdaging:
Skyne adviseerde Ince over haar nieuwe naam, de positionering, merkstrategie en merkidentiteit. De uitdaging was om het ware karakter van de organisatie te laten zien en onderscheidend vermogen te creëren. En dit alles te realiseren binnen 6 weken vanaf de start van het project tot oplevering.
STRATEGie
Een nieuwe merkbelofte
Ondanks dat beide kantoren voor de fusies verschillende namen en merkidentiteiten hadden, bleken ook een aantal waarden overeenkomstig te zijn. Deze overeenkomsten in de bedrijfscultuur en merkwaarden vormden de bouwstenen voor de nieuwe merkstrategie. Middels onderzoek, workshops en co-creatie waren we in staat om een nieuwe merkbelofte te ontwikkelen: ‘Ince – in any case’. Heldere beslissingen door strategische begeleiding en weloverwogen advies. Ince gelooft dat mensen, excellente service en begeleiding op wereldwijde schaal van het grootste belang is. Ince belooft de business partner en gids te zijn die helderheid, focus en discipline biedt.
CREATIVITEIT
Charismatisch en uitgesproken
In lijn met het merkkarakter en de strategie ontwikkelde Skyne een bijpassende en verfrissende merkidentiteit die het bedrijf laat uitblinken in de markt. Ince waardeert persoonlijke connecties en partnerships. Door Ince te portretteren als een intelligent, charismatisch en uitgesproken karakter met daarbij een overtuigende warme tone of voice, visualiseren we symbolisch het menselijke aspect binnen het kantoor. Dit hebben we visueel bereikt door een typografie te kiezen die bold, helder en vol karakter is. De merkidentiteit, inclusief huisstijlhandboek en richtlijnen, werden verder geïmplementeerd in diverse communicatiemiddelen.
You, commitment and collaboration,
& Ince, in any case
RESULTAAT
Een meer gecentraliseerde organisatie
Ince heeft de nieuwe merkstrategie en identiteit in alle aspecten van de organisatie geïmplementeerd. Dit project is in nauwe samenwerking met klant uitgevoerd. Meerdere co-creatie sessies en workshops zorgden voor een solide basis voor een strategische verandering. Ince beweegt zich richting een meer gecentraliseerde organisatie met een heldere eenduidige missie, visie en identiteit die zorgt voor een scherpe focus.
Zo hielpen wij Ince Gordon Dadds de zakelijke partner bij uitstek te worden
Onderzoek & Marktanalyse
Merk assessment
Marktanalyse
Doelgroeponderzoek
Strategie & verhaal
Merkstrategie
Merkpositionering
Merkverhaal
Elevator pitch
Huisstijlrichtlijnen
Concept & Design
Ontwerp merkidentiteit
Merkuitingen
Ontwerp communicatie- en salesmiddelen
Ontwerp signage & bewegwijzering
Ontwerp website
Implementatie & activatie
Projectmanagement
Ontwikkeling website
Lanceringscampagne
“Samenwerken met Skyne aan dit belangrijke project was erg verfrissend. Ze zitten vol creativiteit, maar doen er ook alles aan om de branche waarin we actief zijn te begrijpen. Hun onderzoeksvaardigheden zijn ongeëvenaard en vormden de perfecte basis om een merk te bouwen waar we allemaal heel trots op zijn – in een relatief korte periode.”
– Ince
Wil je meer weten?
Wij creëren unieke, betekenisvolle en authentieke merken, die jou in staat stellen jouw publiek te binden, te boeien en te inspireren. Voor ons draait alles om de relatie en het begint altijd met een gesprek. Ontdek hoe Skyne jouw onderneming of merk kan helpen.