Project Description

HEMA is klaar om doelgericht de Arabische markt te veroveren

Begin 2018 kondigde HEMA de expansie naar het Midden-Oosten aan. Het meest onmisbare merk van Nederland wil binnen enkele jaren meerdere winkels in de regio openen, startend in de Verenigde Arabische Emiraten.

Aan de hand van lokaal marktonderzoek hebben we de doelgroep en marktkansen in kaart gebracht. Deze inzichten hebben geleid tot een uitgebreid marktadvies over de merkstrategie en positionering van HEMA, passend bij de nieuwe doelgroep en cultuur, zonder daarbij de waarden van het populaire merk uit het oog te verliezen.

Inmiddels is de eerste winkel buiten Europa een feit. Eind september opende HEMA een pilotwinkel in Mushrif Mall, Abu Dhabi. Dit is de opmaat naar de opening van verschillende (flagship) winkels in het Midden-Oosten waaronder Dubai.

Klant:
HEMA
Uitdaging:
Lokalisering van het merk zonder de eigen waarden uit het oog te verliezen

Resultaat:

  • Lokale markt- en merkstrategie.
  • Activatiekalender met de meest belangrijke momenten, plaatsen en middelen om in contact te zijn met de doelgroep.
Hema Midden-Oosten strategie rapport
Hema Midden-Oosten strategie rapport