Project Description

Nieuwe markten vragen om een nieuwe aanpak voor DKG
DKG, één van de grootste keukenfabrikanten in Europa, voert twee verschillende keukenmerken: Bruynzeel en Keller Keukens. Het eerste merk richt zich op het lagere segment terwijl Keller het midden en hogere segment aanspreekt. DKG zag kansen voor uitbreiding naar het Midden-Oosten, Noord-Afrika en India en heeft Skyne gevraagd om te helpen met de positionering en strategie.
Klant:
DKG Keukens
Uitdaging:
Het betreden van nieuwe markten in het Midden-Oosten, Noord-Afrika en India
Resultaat:
Lokale strategie
Lokale communicatiemiddelen
Salestool
Showroom
DE STRATEGIE

Designed to live

Skyne ontwikkelde een heldere strategische focus, toegepast op de gevoeligheden in trends in de regio. Op basis van uitgebreid markt onderzoek hebben we DKG geadviseerd om de markt te betreden onder de merknaam Keller Kitchens. We kozen voor een focus op de business-to-business markt in plaats van de consumentenmarkt. De doelgroep? Interieurarchitecten en projectontwikkelaars.

De sterke historie van Keller Keukens, hun eerlijke manier van handelen en hun betaalbare, maar zeer hoogwaardige productaanbod heeft geleid tot een merk met een persoonlijke touch. Skyne creëerde een krachtige merk belofte ‘Designed to live’ die naadloos aansloot bij de kernwaarden, persoonlijkheid en positionering van het merk.

SHOWROOM

Een innovatief showroomconcept

Na de lancering van de strategie wilde DKG de producten van Keller Kitchens op de juiste manier presenteren. Met interieurarchitecten en projectontwikkelaars als belangrijkste doelgroep was het wenselijk de locatie op de doelgroep aan te passen. Er werd op advies van Skyne gekozen voor d3, Dubai Design District, als ideale locatie voor de showroom. We ontwikkelden een verfrissend concept voor de showroom passend bij de merkbelofte ‘Designed to live’. Een gemiddelde showroom bevat zo’n 20 tot 30 keukens; in de Keller showroom kozen we voor drie (basis)keukens. Voor de doelgroep is het namelijk veel belangrijker om te zien, te voelen en te ervaren wat mogelijk is. Het is een plek voor enerzijds inspiratie, en anderzijds experimentatie. De showroom heeft een uitnodigende sfeer en laat talrijke opties zien voor opslag, duurzame materialen, kleuren en andere unique sellingpoints waarmee Keller zich onderscheidt van de concurrentie.

Waarom een groot oppervlak huren als het ook slimmer en innovatiever kan?
DE SALESKIT

Een inspirerende salestool om klanten te overtuigen

Keller Kitchens had behoefte aan een unieke, inspirerende verkooptool die de klanten informeert en het verkoopproces beïnvloedt.

Allereerst onderzochten we de behoefte van het Keller sales team, het verkoopproces en de wensen en behoeften van de klanten. Vervolgens ontwikkelden we drie concepten voor de verkoopkit, waaruit het ‘harmonica’ concept werd gekozen en uitgewerkt. Onze creatief directeur Patrick Kos legt de redenering achter het gekozen concept uit: “Dit is een speciale brochure met een harmonica-effect. Het bestaat uit verschillende dunne doosjes die met elkaar zijn verbonden en deze dienen als hulzen voor de verschillende materialen die Keller Kitchens heeft. Elk doosje geeft uitleg over de USP’s van Keller in verhaalvorm en geeft inzicht in het productieproces. Elk doosje bevat een monster van de materialen. Door het uitgesneden venster kunnen de monsters worden gezien en aangeraakt. Op deze manier brengen we perfect in beeld waar Keller voor staat en waarom zij anders zijn dan de concurrent.”

PARTNERS OP MEERDERE VLAKKEN

Langdurige samenwerking

Skyne is als partner nauw betrokken bij het vertalen en implementeren van de nieuw ontwikkelde merk belofte ‘Designed to live’. Dit komt in elk aspect van het bedrijf tot uiting; van de website tot verkoopmaterialen, tot de showroom in hartje Dubai.

Bovendien hebben Skyne en Keller hun krachten gebundeld met twee andere Nederlandse designmerken om het eerste Dutch Design Center buiten Nederland te ontwikkelen.

Hoe we DKG hebben geholpen de lokale markt te betreden.

Inzicht & Marktanalyse

Merkreview
Marktscan
Doelgroeponderzoek

Strategie & Verhaal

Merkstrategie
Merkpositionering
Merkverhaal
Elevator pitch

Concept & Design

Merkidentiteit
Merkuitingen
Communicatie- en salestools
Conceptontwikkeling showroom
Interieurontwerp
Website-ontwerp

Implementatie & Activatie

Project management
Websitebouw
Interieurbouw
“Skyne is een partner die ons bedrijf echt begrijpt en ons voortdurend uitdaagt om innovatief en onderscheidend te blijven”.

 

– Ron van den Berg, Managing Director bij Bruynzeel Keukens & DKG International

Wil je meer weten?

Wij creëren unieke, betekenisvolle en authentieke merken, die jou in staat stellen jouw publiek te binden, te boeien en te inspireren. Voor ons draait alles om de relatie en het begint altijd met een gesprek. Ontdek hoe Skyne jouw onderneming of merk kan helpen.

Contact