De afgelopen maanden heeft Skyne samengewerkt met Sunaina Kuldipsingh. Zij is een Nederlandse modeontwerpster uit Rotterdam en de oprichtster van Boutallion. Boutallion is een luxe modehuis dat een nieuwe fase in ingetogen couture introduceert: westerse expertise en vakmanschap in combinatie met de tijdloze elegantie en tradities van het Midden-Oosten.

Boutallion gelooft in het ontwerpen van uitzonderlijke mode door de fijnste stoffen en exotische  leersoorten zorgvuldig uit te kiezen voor hun creaties. In het Boutaillion atelier in Italië brengt een team van ervaren vakmensen ongewone en authentieke elementen samen om mode te ontwerpen die innerlijke passie weergeeft en volmaakt is tot in het kleinste detail

Onze samenwerking

Uit onze merkanalyse bleek duidelijk dat Boutallion behoefte had aan focus en helderheid om het DNA en de positionering van het merk te bepalen. Hoe wek je de interesse van de juiste doelgroep en hoe kun je een emotionele band met hen opbouwen?

We hebben de volgende onderdelen uitgewerkt:

  • Onderzoek & analyse: merk- en marktanalyse, doelgroepanalyse inclusief concurrentie benchmark en best practices;
  • Strategie & verhaal: missie & visie, merkwaarden, merkpersoonlijkheid, tone of voice, waardepropositie, merkpositionering;
  • Concept & design: ontwerp van merkidentiteit, ondersteunende vormgeving, merkrichtlijnen, communicatie, lookbook en verkoopmiddelen;
  • Implementatie & activatie: projectmanagement, realisatie van verkoopmiddelen en promotiematerialen.
Skyne_boutallion3-1024x577

Het concept van de merkidentiteit haakt aan bij de grandeur van de architectuur van het Oude Rome, met haar rijke versiering en aandacht voor detail en haar monumentale grootsheid met vele bogen en zuilen. Visueel ondersteund door een karakteristieke Romanesque typografische vormgeving hebben we een kwalitatief hoogstaande, verfijnde omgeving gecreëerd waar storytelling een essentiële rol vervult in het overbrengen van het Boutallion verhaal.

Skyne_boutallion4-1024x577

Resultaat

Wij hebben dit project uitgevoerd in nauwe samenwerking met Sunaina. De basis voor een strategische koersverandering werd gelegd door veelvuldige co-creatie sessies en workshops. Boutallion is zich gaan richten op een meer gecentraliseerde organisatie met een sterke identiteit en een duidelijk gerichte visie, missie en doelstelling waardoor Boutallion gefocust en helder kan communiceren met de markt en hun doelgroep.

We gaan door met ons partnerschap. Met veel enthousiasme zetten we onze hechte samenwerking voort om ervoor te zorgen dat Boutallion voorop blijft lopen.

Skyne_boutallion5-1024x577